Ekspozycje nowoczesności
1821–1929

Oś czasu

1845

Wystawa publiczna w Warszawie 1845

1851

Wielka Wystawa 1851 (video)

1851

Pałac Kryształowy (video)

1855

Polityka widzialności i asymilacjonizm

1858

Wystawa starożytności: album fotograficzny

1859

Błogie korzyści czyli wystawa rolnicza w Łowiczu

1860

Róg obfitości albo poetyka feudalna

1866

Projekt wystawy edukacyjnej – przedmioty służące nauce, 1866

1866

Wiwat malarstwo religijne!

1867

Wystawy stałe a czasowe

1867

Cała Warszawa w Paryżu

1870

Czekamy na Matejkę

1870

Angielki uprawiają sztukę

1870

Bracia Syjamscy

1870

Nuda wystaw rolniczych

1873

Wystawa (2014) o wystawie wiedeńskiej (1873)

1874

Wystawa, czyli recykling

1876

O samowarze i produkcie krajowym

1877

Czekoladowi wygnańcy sybirscy (za Grottgerem)

1880

„Kwiaty już zwiędły i straciły swój zapach” – po wystawie ogrodniczej w Dolince Szwajcarskiej

1880

Wystawa tkacka w Warszawie

1881

Żelazo lekkie jak koronka

1882

Gęsi i czarne kwiaty

1884

Nudna wystawa krajowa

1885

Potęga zapachu

1885

Głęboka gra

1886

Wystawa ogrodnicza w Warszawie

1887

Plac Ujazdowski: wystawa higieniczna

1887

Wystawa koni chłopskich i „pańskich”

1887

Wanna z pokrywą

1887

Idyoci i inni

1887

Marzenie o szkole

1887

Nadzorować i bawić

1887

Poznaj pasożyta!

1887

O naprawdę dobrych dzikusach

1888

Bydło w Warszawie

1889

Wystawa paryska (1889)

1890

Plac dziwów i widowisk. Wystawy i gatunki pokrewne

1891

Wystawa starożytności i sztuki w Radomiu

1892

Plac Ujazdowski jako miejsce wystaw

1893

Udział kobiet w wystawie powszechnej w Chicago (1893)

1893

Nad uroczemi brzegami Wilii

1894

Oręż prawdy w walce z nędzą Galicji

1894

Panorama

1894

Demokratyzujący czar alfabetu

1895

Państwo Flory

1895

Dźwięki melodyj niemieckich

1896

Nadzorować i bawić 2

1898

Wystawa i władza

1898

Ucieczka

1898

Żywe eksponaty

1899

Szkoła rysunków dla panien

1899

Do czego publiczności służą eksponaty?

1900

O ukulturowanie rybactwa 

1900

Wodozbiory

1900

Panorama z Paryża w Warszawie

1900

Wrażenie cyklisty z wystawy paryskiej

1901

Plan wystawy

1901

Tableaux

1929

Punktualność, akuratność, dyscyplina, czyli jak prześcignięto „system pruski” organizując Powszechną Wystawę Krajową w 1929

1929

Ethos, ustawa i nadgodziny, albo racjonalność patriotyczna

1929

Portret z Narodem (zjednoczonym) w tle

1929

Walor gospodarczy bliźniego

1929

„W miarę możności należy unikać dialogów, monologów oraz patosu”. Propaganda PWK

Instytut Kultury Polskiej Narodowy program rozwoju humanistyki
Projekt realizowany w Instytucie Kultury Polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego w latach 2013–2016; finansowany ze środków Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (nr 0110/NPRH2/H11/81/2013).
Na tej stronie korzystamy z cookies. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień przeglądarki internetowej